Autožárovky do pÅ™ednÃch svÄ›tlometů se dÄ›là do třà základnÃch kategorià na svÄ›tla tlumená (potkávacÃ), dálková a obrysová (parkovacÃ). NÄ›které svÄ›tlomety využÃvajà pro tlumená i dálková svÄ›tla jediného zdroje – dvouvláknových žárovek, modernà vozy vÅ¡ak majà obvykle tato svÄ›tla rozdÄ›lená (autožárovky H7). Pro svÄ›tla parkovacà se standardnÄ› použÃvajà nejÄastÄ›ji drobné žároviÄky oznaÄované jako W5W Lightpark.cz. Majà velmi malý odbÄ›r energie a mohou se ponechat rozsvÃcené i delÅ¡Ã dobu, aniž by hrozilo vybità akumulátoru.
ProÄ zvolit typ Cool Blue
Výrobce Osram nabÃzà na trhu produktovou Å™adu Cool Blue vÄetnÄ› obrysových žárovek. VyznaÄuje se až o jednu Ätvrtinu vyÅ¡Å¡Ãm jasem než běžné žároviÄky a zároveň vyzaÅ™uje barvu o teplotÄ› chromatiÄnosti 4200 K, tedy neutrálnà bÃlou s lehkým namodralým nádechem.
Stylový vzhled
Pokud vsadÃte na chladnÄ›jÅ¡Ã odstÃn, který se dnes zaÄÃná stávat běžným standardem, bude osvÄ›tlené vozidlo působit mnohem lépe, než s konvenÄnÃmi autožárovkami. Znà to tak trochu nadnesenÄ›, ale vzhled má také svá opodstatnÄ›nÃ. NenosÃme pÅ™ece odÄ›vy a obuv jen proto, aby nás chránily pÅ™ed vnÄ›jÅ¡Ãmi vlivy, oblékáme se a obouváme zároveň podle svého vkusu a teprve vnÄ›jÅ¡Ã dojem pÅ™i pohledu do zrcadla nebo na druhého ÄlovÄ›ka utvářà celkový obraz. Kdyby tomu tak nebylo, mohli bychom být vÅ¡ichni odÄ›ni do jednotvárných uniforem. Na žárovky v autÄ› to platà rovněž a jistÄ› zaznamenáte rozdÃl, jestliže spatÅ™Ãte vedle sebe dva stejné vozy – jeden z nich bude zablácený, pokrytý prachem, se Å¡pinavými autoskly, bez poklic na discÃch kol a s obyÄejnými autožárovkami o teplém barevném odstÃnu. Vedle nÄ›j bude nablýskaný vůz s poklicemi a s chladnÄ›jÅ¡Ã barvou svÄ›tel vypadat mnohem lépe.
Důraz na bezpeÄnost
Stylový vzhled vÅ¡ak nenà tÃm hlavnÃm důvodem, proÄ se výrobce Osram soustÅ™edil na lepÅ¡Ã podánà barev a intenzivnÄ›jÅ¡Ã jas. Model Osram Cool Blue Intense W5W zvyÅ¡uje bezpeÄnost posádky v zaparkovaných vozidlech a samozÅ™ejmÄ› i vÅ¡ech ostatnÃch úÄastnÃků, kteřà zaparkované auto mÃjà na silnici. DÅ™Ãve se obrysovým svÄ›tlům Å™Ãkalo „parkovaÄky“ ze zcela zjevného důvodu, protože se uvádÄ›ly do provozu vždy pÅ™i parkovánà na mÃstech spoÅ™e osvÄ›tlených, poblÞ nepÅ™ehledné krajnice, v rovince za zatáÄkou, nebo na neosvÄ›tleném parkoviÅ¡ti.